مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ********** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 **********امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12 ********** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است********** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم************ امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ********** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781» ************امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ********** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ************ اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ************* آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***********همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ************ نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ************ پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ************ امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ************ راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 19 بهمن 1397 ساعت 22:12:53
در دارالزهراء(س)؛
روایت سیدضیاء مرتضوی از نامه‌ای که موجب عصبانیت حضرت امام (ره) شد

شب گذشته، اولین شب از مراسم فاطمیه موسسه فرهنگی مذهبی دارالزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدضیاء مرتضوی برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید نگاه‌های مختلفی که در فقه ما، اهل سنت، فلسفه و تفسیر نسبت به حضور زنان در اجتماع وجود دارد را بازگو کرد  و این بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام(ره)بود که ما را از این نگاه‌ها و تفکرات گوناگون نجات داد، آن هم نه از لحاظ سیاسی و حزبی و شعاری، بلکه این کار ایشان بر اساس فقاهت و اجتهاد و نگاه فقهی بود. 

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدضیاء مرتضوی در شب اول مراسم فاطمیه که در موسسه فرهنگی مذهبی دارالزهرا(س) برگزار شد، گفت: مرحوم «سیدکاظم یزدی» در کتاب عروه الوثقی در بحث نکاح، به بخشی از مسائل زنان از جمله نگاه و حجاب و... اشاره کرده و در عبارتی آورده که مستحب است «زن در خانه حبس شود و از خانه بیرون نرود، مگر به دلیل امری ضروری و تا ضرورت اقتضاء نکرده جای زنان داخل خانه است و مستحب است برای مسئول خانه که کمتر اجازه دهد زن به بیرون رود و نباید اجازه دهد که نامحرمان وارد خانه شوند.»

وی افزود: عین این مطلب با تفاوتی، عنوان یکی از ابواب حدیثی در وسائل الشیعه «مرحوم شیخ حرعاملی» است. منتها شیخ حرعاملی در وسائل الشیعه آورده که «زن مگر برای نیاز به بیرون رود» در صورتی که در عروه الوثقی واژه «ضرورت» آمده است. معمولاً ما بین ضرورت و حاجت فرق می‌گذاریم. اما هیچ یک از اصحاب معروف حاشیه نویس عروه، حاشیه‌ای بر این عبارت نزدند، البته برخی از فقهای زمان حال از جمله حضرت آیت الله صانعی«دامت برکاته» این استحباب را رد کردند و فرمودند که «اگر روایاتی هم در این زمینه باشد، جنبه ارشادی دارد نه اینکه حکم استحبابی باشد.»

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی ادامه داد: برخی فقها وقتی به شرح عبارت مرحوم «سید کاظم یزدی» رسیدند، روایاتی را برای آن ذکر کردند که از جمله آن فقها «مرحوم آسید عبدالاعلاء سبزواری» است که در کتاب معظم الاحکام خود می‌فرماید: «این استحباب برخاسته از روایات چندی است که یکی از آن روایات مربوط به سخنی است که مرحوم محدث اربلی«صاحب کشف الغمه»تفصیل آن را آورده و مرحوم طبرسی در مکارم الاخلاق، مختصرش را آورده است.» فقهایی که به این روایت سخن استناد کردند، گویا که تنها به کتاب «مکارم الاخلاق» دسترسی داشتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: آن روایت، سخنی از حضرت صدیقه کبری(س) است که مرحوم طبرسی از کتاب «اخبار فاطمه» ابن بابویه و از امیرالمومنین (ع)نقل می‌کند که «ایشان فرمودند ما نزد پیامبر اسلام بودیم، پیامبر اکرم سوالی پرسیدند مبنی بر اینکه، چه چیزی برای زنان بهتر است؟ طبق این نقل، حضرت امیر(ع) می‌فرماید که همه ما در پاسخ به این سوال درماندیم و هیچ‌کس نتوانست این سوال حضرت را جواب دهد تا اینکه از جلسه متفرق شدیم و من به پیش فاطمه رفتم و این سوال پیغمبر را برای او نقل کرده و اشاره کردم که هیچ‌کدام از ما نتوانستیم به این سوال پاسخ دهیم. حضرت صدیقه کبری(س) بنابر این نقل فرمودند که من جواب این سوال را می‌دانم؛ پاسخ این است که «خیرالنساء آن لا یرین الرجال ولا یراهن الرجال» یعنی بهترین چیز برای زنان این است که چشمشان به مردان نیفتد و مردان هم آنها را نبینند.» این همان جمله‌ای است که تعدادی از فقها به آن اشاره می‌کنند.

سیدضیاء مرتضوی ادامه داد: «امیرالمومنین(ع) طبق این نقل می‌فرماید که من خدمت پیغمبر بازگشتم و عرض کردم که ای رسول خدا، سوالی از ما پرسیدید و فرمودید که چه چیزی برای زنان بهتر است؟ ایشان همان فرمایش حضرت صدیقه کبری را طبق این نقل برای رسول خدا بازگو کردند. پیغمبر از ایشان می‌پرسد تو که قبلاً این جواب را ندادی، چه کسی این را به تو یاد داد؟ امیرالمونین می‌فرماید این پاسخ را فاطمه به من گفته و من از زبان ایشان نقل می‌کنم. پیغمبر هم طبق این نقل از چنین پاسخ حکیمانه‌ای اظهار تعجب کردند و گفته می‌شود که یکی از جاهایی که پیغمبر فرمودند«فاطمه پاره تن من است» اینجا بوده است.»

وی اظهار داشت: مفاد این روایت که برخی فقها به آن استناد کردند، موجب شده که به عنوان یک حکم شرعی مستحب بدانند که زنان در خانه‌ها حبس شوند. از طرف دیگر، روایت معروف دیگری هم وجود دارد که روضه‌خوان‌ها و طلبه‌ها زیاد آن را نقل کردند و در بعضی منابع فقهی نیز آمده است، ولو اینکه برخی فقها آن را مانند صاحب جواهر به شدت رد کردند و گفتند که معنا ندارد. آن روایتی معروف است که «پیغمبر اکرم زمانی که خواستند به همراه «جابربن عبدالله انصاری» که در سن جوانی قرار داشت، وارد خانه حضرت زهرا(س) شوند، اجازه خواستند و حضرت زهرا(س) نیز اجازه دادند و پیغمبر اکرم فرمودند آیا به همراه کسی که همراهش است، وارد شود که حضرت زهرا(س) بازهم فرمودند بله.»

سیدضیاءمرتضوی ادامه داد: بنابراین روایت، «جابر می‌گوید من چشمم به فاطمه زهرا افتاد و دیدم که رنگ چهره ایشان از گرسنگی مانند رنگ شکم ملخ شده بود که پیغمبر در آنجا دعا کردند ای خدایی که گرسنگان را سیر می‌کنی، فاطمه را هم سیر کن. به دعای پیغمبر طبق این نقل، جابر می‌گوید من دیدم که یک‌باره خون از رستن‌گاه موی حضرت فاطمه(س) به سمت صورت ایشان جهید، به نحوی که صورت ایشان سرخ شد.» این روایت نشان می‌دهد که جابر بسیار با دقت به چهره حضرت فاطمه(س) نگاه کرده است.

وی افزود: در این دو روایت، اگر حضرت زهرا(س) چنین پاسخی به سوال پیغمبر در روایت اول دادند، بااین‌که «جابربن عبدالله» آدم چشم‌چران و بی مبالاتی نبوده، اما چرا حضرت چهره خود را در برابر او نپوشاندند یا اگر روایت قبلی صحیح باشد، چرا پیامبر مانع ورود یک جوان به خانه حضرت زهرا(س) نشدند؟ این سوالاتی است که برخی فقها پرسیدند، ولی برخی دیگر از فقها مانند صاحب جواهر تلاش کردند تا با ادله‌هایی روایت دوم را رد کنند، زیرا با مذاق خودشان و سایر روایات جور در نمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی گفت: ما از این دست روایات به ویژه از نوع اول کم نداریم. روایاتی که منشاء فتوا برای فقهای ما لااقل در دوره متاخر و به ویژه دوره معاصر شده است. به دلیل وجود برخی از این روایات که بخشی از آن هم نوعاً سند معتبری ندارد، فقهای ما لااقل اگر قائل به حرمت هم نشدند، اما مرجوح دانستند. یعنی رجحان را بر این دانستند که زنان در خانه مانده و حتی به مسجد و زیارت هم نروند. البته همه فقها این را نفرمودند، ولی به هر حال می‌خواهم بگویم که نظری رایج است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ما در اصل نگاه به حضور اجتماعی زنان، از نظر فرض و احتمال می‌توانیم 4 نوع نگاه داشته باشیم و باید تکلیف خود را مشخص کنیم که بالاخره از لحاظ فقهی باید کدام یک از این نگاه‌ها را داشته باشیم. به ویژه وقتی یک حکومتی به نام حکومت اسلامی به رغم تمامی مشکلاتی که داشته، سیاست خود را بر مبنای حضور اجتماعی زنان قرار داده و باید چگونگی نسبت خود را با احکام اسلامی و نهادهای قانونگذاری، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و نوع حضور زنان در اجتماع مشخص کند.

مرتضوی ادامه داد: ببینید چند سال است که مسأله حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود دارد، نمی‌خواهم بگویم که این مسأله اصلی جامعه ما هست یا نه، اما به هرحال خواست یک عده است. از طرفی دیگر  نگاه های مختلفی وجود دارد، برای نمونه در همین مسأله نگاه زن به مرد، حداقل 8 قول در فقه داریم که حتی از نگاه مرد به زن نیز سخت‌گیری بیشتری شده است. به نحوی که برخی فقها حتی نگاه به سر و صورت مرد را نیز حرام دانستند. می‌خواهم عرض کنم که اختلافات فقهی سر جای خودش، اما وقتی می‌خواهند برای جامعه سیاستی بنویسند، این طور نمی‌شود که هرکسی یک حرفی بزند، بالاخره باید تکلیف جامعه مشخص شود.

وی با بیان 4 نگاهی که نسبت به حضور زنان وجود دارد گفت: نگاه اول توام با نفی مطلق و اکتفا به حد ضرورت است. نگاه دوم اثبات مطلق است، برای اینکه ثابت کنیم زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند. نگاه سوم موافقت مشروط به عدم مفسده است که در ادبیات بسیاری از فقها دیده می‌شود. نگاه چهارم که در سیره انبیاء و روایات وجود دارد، موافقت مشروط اما با لزوم تحصیل شرط است.

وی بیان کرد: باید نگاه‌های مختلفی که در فقه ما، اهل سنت، فلسفه و تفسیر نسبت به حضور زنان در اجتماع وجود دارد را بازگو کرد  و این بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام(ره)بود که ما را از این نگاه‌ها و تفکرات گوناگون نجات داد، آن هم نه از لحاظ سیاسی و حزبی و شعاری، بلکه بر اساس فقاهت و اجتهاد و نگاه فقهی بود. 

مرتضوی با طرح این پرسش که آیا موانعی که بر سر راه حضور زنان در جامعه وجود دارد، از نوع شرط وجوب است یا شرط واجب؟ گفت: برای نمونه، پیامبر اکرم در ایام حج با پسرعموی خود فضل بن عباس در یک مرکب نشسته بود که خانمی از ایشان سوالی پرسید و پیغمبر اکرم دیدند که آن جوان دارد به آن خانم نگاه می‌کند و به نوعی چشم‌چرانی می‌کند. پیغمبر دستش را جلوی صورت او گرفت که نتواند نگاه کند. ما اگر بودیم به آن خانم انتقاد می‌کردیم که چرا برای پرسیدن سوال آنجا آمده تا آن جوان به او نگاه کند، اما پیغمبر این کار را نکردند و برعکس، جلوی نگاه آن جوان را گرفتند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: قبل از اینکه به مسائل فقهی از نظر اجتهادی و در چارچوب موازین فقهی پرداخته شود، یک اصول محوری وجود دارد که هرکس باید موضع خود را از نظر معرفتی، کلامی و انسان شناسی در قبال آن مشخص کند. 6 اصل را در اینجا ذکر می‌کنم. نخست وحدت انسانی میان زن و مرد است، شاید کسی در انسان بودن زن تردید نکرده باشد، ولی برخی فقها در سطح انسان بودن زن حرف‌هایی زدند. در اینکه مرد محور آفرینش بوده و زن برای خدمت به او آفریده شده یا زن موجودی تبعی است، حرف‌هایی زده شده و متاسفانه رگه‌هایی از این مطالب در اینکه چرا زنان نمی‌توانند قاضی شده یا مسئولیت‌های اجتماعی را بپذیرند، گاهی در تحلیل وجود انسانی آنها خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی ادامه داد: در خاطرات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز آمده است که عده‌ای از نمایندگان مجلس در سال64 به حضرت امام نامه نوشتند و از ایشان خواستند که به شورای نگهبان بگویند صلاحیت زنان را رد و جلوی ورود بانوان به مجلس گرفته شود. این نامه بر اساس ذهنیتی نوشته شده بود که چون حضرت امام و مراجع ما در سال 41 برای جلوگیری از سوءاستفاده رژیم باطل شاهنشاهی، حضور زنان را خلاف شرع دانسته بودند، در جمهوری اسلامی نیز همین کار را کنند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی نقل کردند که حضرت امام از نامه نمایندگان بسیار ناراحت شدند و فرمودند که آن زمان اساس حکومت باطل بود و با الان فرق می‌کند و نباید مقایسه شود، بلکه باید زمینه حضور سالم زنان در اجتماع فراهم شود. فضیلت، کمال و انسانیت کالاهای مردانه نیستند، بلکه انسانی‌اند. حضرت امام همچنین عبارتی درباره زن به مناسبت روز زن دارند که در آن می‌فرمایند: «روز شرافتمند عنصر تابناکی که زیربنای فضیلت‌های انسانی و ارزش‌های والای خلیفه‌الله در جهان است.»«صحیفه نور جلد 16 صفحه 126»

مرتضوی در پایان با قرائت بخشی از وصیت‌نامه حضرت امام‌خمینی(س) اظهار کرد: حضرت امام در ابتدای وصیت‌نامه خودشان چنین نوشتند: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان، در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و هم دوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند و آنان که توان جنگ دارند در آموزش نظامی که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از واجبات مهم است، شرکت و از محرومیت هایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها، بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نمودند و آنان که توان جنگ ندارند در خدمت پشت جبهه به نحو ارزشمندی که دل ملت را از شوق و شعف به لرزه درمی آورد و دل دشمنان و جاهلان بدتر از دشمنان را از خشم و غضب می لرزاند، اشتغال دارند. »«صحیفه امام خمینی،جلد ۲۱، صفحه ۳۹۷»





  تعداد بازديدها: 264


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
روحانی خطاب به عربستان و امارات:
روحانی خطاب به عربستان و امارات: خوبی را با بدی پاسخ می‌دهید؟ یادتان رفته بقای شما در برابر توسعه‌طلبی صدام، مدیون تصمیم خردمندانه ایران است؟ / به صفر رساندن صادرات نفت ایران ناممکن است / جبران قطع صادرات نفت ایران یعنی ایستادن در مقابل ملت ایران / با چاقوکش مذاکره نمی‌کنیم / مذاکره در صورت برداشتن فشارها و رفع تحریم، امکان‌پذیر است
ظریف:
این پیشنهاد را علنا به آمریکا می‌دهم، بیایید زندانی‌ها را تبادل کنیم؛ اختیارش را دارم و آماده مذاکره هستم/با ما با احترام حرف بزنید؛ باور کنید که نمی‌میرید / آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند باید از حافظان آنجا یعنی سپاه اجازه بگیرند/ خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده؛ آنجا را با خلیج مکزیک اشتباه نگیرید / فکر نمی‌کنم کسی حسرت شغل من را بخورد، خصوصا زمانی که باید با تیم B (بولتون، بن سلمان، بن زائد و بی بی) سر و کله بزند / توطئه کرده اند که ایران را مجبور به واکنش کنند / روی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات حساب باز نکرده‌ایم / ترامپ قصد ندارد جنگ با ایران راه بیندازد؛ می‌خواهد فشار بیاورد
لاریجانی در واکنش به حملات به رئیس دولت اصلاحات و ناطق نوری:
کسی با پرتاب لنگه کفش نه کوچک می‌شود و نه منزوی/ یکی از نیروهای انقلابی در روزنامه اش به شهید بهشتی می گفت «راسپوتین» / ابتدای انقلاب با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مرتبط بودم / اینکه آیت الله هاشمی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند، اقتباس از کارهای مارکسیستی بود / اگر عمری باشد یادداشت هایم را منتشر می کنم
یادداشت دو پژوهشگر برجسته در وبسایت رادیو NPR آمریکا:
نفت خام سبک عربستان را نمی توان با نفت سنگین ایران جایگزین کرد؛ بعید است عربستان و امارات بتوانند کاهش قیمت نفت در بازار را به مدت زیادی حفظ کنند / ترکیه، چین، هند و برخی اروپایی راه هایی برای دور زدن تحریم های نفتی خواهند یافت / ایران ترجیح می دهد فعلا به امید شکست ترامپ در انتخابات 2020، روند فعلی خود را ادامه دهد / رهایی از دست تهران، رویاپردازی است؛ ترامپ زودتر از دولت ایران، قدرت را ترک خواهد کرد
از پشت پرده "برنده باش" چقدر می دانید؟ / درآمد میلیاردی و جایزه های چند میلیونی!
یادداشتی از: عباس عبدی
انرژی را دو نرخی نکنید
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران:
دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند
آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رئیس دستگاه قضا:
وقتی اعتماد مردم لطمه ببیند بقای انقلاب به خطر می‌افتد
ریاض ۳۷ نفر را با ادعای تروریسم اعدام کرد/ 32 تن از شیعیان در میان اعدام‌شدگان
مسکو: آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران است
واکنش هند به عدم تمدید معافیت‌ از تحریم نفتی ایران: ما به خوبی خود را برای مواجهه با تأثیرات این تصمیم آماده کرده‌ایم
اتحادیه اروپا:
از تصمیم جدید آمریکا علیه ایران متأسفیم/ این اقدام بیش از پیش توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند
پاسخ عجيب مسابقه "برنده باش" به استفتاء آیت الله مکارم شیرازی: فرض مطرح شده كامل نيست؛ استفتا غلط است!
گزارش المانیتور از واکنش ها به تصمیم ترامپ برای عدم صدور معافیت نفتی؛
دیپلمات اروپایی: ترامپ می‌خواهد ایران را مجبور به خروج از برجام کند تا بتواند ائتلاف جهانی تشکیل دهد / تحلیلگر «گروه بین المللی بحران»: آمریکا می‌خواهد با نابودی برجام، مانع از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در سال ۲۰۲۰ شود / مسئول تحریم های ایران در دولت اوباما: ممکن است کنترل روابط مان با چین، هند و ترکیه را از دست بدهیم
واکنش‌ به خطبه‌ی امام جمعه تهران درباره تحریم‌ها
آقای‌ صدیقی؛ امتحان الهی فقط شامل حال مردم است؟
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
استفاده از تنگه هرمز برای ایران محدود شود، آن را خواهیم بست
گزارش «اکسیوس» از جزئیات جلسه پشت درهای بسته وزیر خارجه آمریکا با براندازها؛
پومپئو: به دنبال مداخله نظامی در ایران نیستیم / در مورد صدمه ندیدن مردم به خاطر تحریم ها، هیچ تضمینی در کار نیست / به حاشیه نمی روم؛ بولتون با مجاهدین خلق ارتباط دارد، اما من و ترامپ نداریم
روحانی در نشست مطبوعاتی با عمران خان: توافق ایران و پاکستان برای ایجاد نیروی واکنش سریع مشترک
هشدار پایگاه هواشناسى بین‌المللى، درباره دور جدید بارش‌هاى خطرناک در ایران
واکنش عربستان به عدم تمدید معافیت تحریم ایران: برای ثبات بازار جهانی نفت تلاش می‌کنیم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
شمشیر حق (قصیده ای در توصیف حضرت حجت(عج)
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت روز ارتش
ظریف خبر داد:
ایجاد یک سازوکار مشابه اینستکس با ترکیه
تولیت آستان قدس رضوی:
شهر مشهد نیازمند جاذبه، نشاط، شادمانی، تحرک و پویایی است / برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی مشهد نباید دور از جایگاه و منزلت شهر امام رضا(ع) باشد
خطیب جمعه تهران، نماینده کدام قشر است؟
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)
در سخنرانی رژه روز ارتش؛
رئیس جمهور: ارتش طی 40 سال گذشته همواره برای پاسداری از تمامیت ارضی کشور و نظام ، فداکاری کرده است/ توهین به سپاه پاسداران توهین به نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران است
امام خمینی(ره):
روز ارتش روز مردم است/هیچ یک از افراد نیروهاى مسلح، چه رده‌ هاى بالا یا پایین در حزب و گروهى با هر اسم و عنوان نباید وارد شوند
فرمانده ناجا:
«گشت ارشاد» همچون گذشته کار خود را انجام می‌دهد / با قاطعیت با «هنجارشکنان» برخورد می‌کنیم
فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان ارتش:
دست برادری ارتش و سپاه حرکتی زیبا پس از حرکت زشت آمریکایی‌ها بود
علت شش گوشه ساخته شدن ضریح امام حسین(ع) چه بود؟
بازتاب پرواز جنگنده های ایرانی در رسانه های بین المللی
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
رابطه حوزه، روحانیت با مهدویت
روحانی:
خوزستان به جان مردم ایران بستگی دارد
با حکم فرمانده معظم کل قوا؛
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد
روایت رویترز از
بروز اختلافات جدید در کاخ سفید بر سر ایران
ادعای العرب: ایران درباره امضای توافق برقی با عربستان، به نخست وزیر عراق هشدار غیر مستقیم داده / عبدالمهدی به این هشدار پاسخی نداده / او می‌خواهد از پیشنهاد عربستان برای تامین برق عراق، استفاده جزئی کند، طوریکه به منافع ایران هم ضرری وارد نشود
حمله مقام اماراتی به ترکیه :
تا سقوط اردوغان به ترکیه نروید!
رهبر جبهه النصره پس از ۲ ماه در ادلب دیده شد
گفتاری به بهانۀ اول اردیبهشت- روز سعدی
چرا «سعدی» به کار امروزمان هم می‌آید؟


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2165
تعداد بازدید دیروز: 13527
بازدید کل: 26651594
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.