امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 15 آذر 1396 ساعت 23:17:50
روحانی: استکبار جهانی و صهیونیسم به دنبال توطئه و ماجراجویی جدید در منطقه هستند/ جمهوری اسلامی در برابر تجاوز استکبار نسبت به مقدسات اسلامی صبر و تحمل نخواهد داشت

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز دشمنان منطقه، استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم به دنبال توطئه افکنی و ماجراجویی جدید علیه ملت های منطقه هستند؛ بر ضرورت حفظ هوشیاری و ایستادگی شجاعانه ملت‌ها و کشورهای اسلامی در برابر توطئه های دشمنان، تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح چهارشنبه، در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: قرن‌ها بشریت انتظار چنین روزی را می‌کشید و سالیان دراز مردم در میان زندگی خشن، جنگ، بی‌عدالتی، نخوت، غرور و تکبر در انتظار مولودی بودند که دعوت او به سوی وحدت، برادری، اخوت، تواضع و مهربانی در جامعه باشد.

رییس جمهور افزود: مردم در آن شرایطی که جهل و خرافات بر اعتقادات آنها سلطه یافته بود و هر چه می‌خواستند از معنویت آن زمان به اصطلاح درک کنند؛ از بت‌کده‌ها، معبدها و کاهن‌ها بود، در انتظار مولودی بودند که با عقل و بینش، خدای یگانه را معرفی و مکارم اخلاقی را تکمیل کند.

دکتر روحانی اظهار داشت: مردم در انتظار کسی بودند که با مردم شور و مشورت کرده و به آنها بگوید؛ گوش، دهان و چشم کسی در جامعه بسته نیست و همه می‌توانند، ولو از مخالفین سخنان را بشنوند ولی بهترین آن را برگزیده و به آن عمل کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه همه در انتظار مولودی بودند که جهان را با حکمت به موعظه حسنه و جدال احسن، دعوت کند و آن لیل سرمد را ضیاء و نور باشد، ادامه داد: مردم در انتظار مولودی بودند که بتواند جامعه انسانی را از انحراف و جهل، نجات دهد.

دکتر روحانی افزود: آن انتظار به پایان رسید و مولودی قدم در این جهان گذاشت که با پیام به او نبوت، ختم شد و با دعوت و رسالت او راه اندیشه‌ورزی، علم و دانش، گشایش یافت و او پیش‌رو علم و اخلاق در جامعه بشری گشت.

رییس جمهور اظهار داشت: مولودی که نه تنها مردم دیروز جهان، بلکه همه مردم در امروز و آینده وام‌دار او هستند؛ گر چه پیامبری در این جهان پا گذاشت که با نفَس او مُرده‌ای زنده نمی‌شد، اما کتابی را برای بشر آورد که همه مردگان را زنده و روحی تازه بر کالبد بشر بدمد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: گر چه او پیامبری نبود که با عصایش سحر ساحران را باطل کند، اما کلام و شیوه او برای همیشه تاریخ سحر ساحران را باطل و اندیشه انحرافی را به زوال کشید؛ و گر چه او عمری متوسط داشت و 900 سال و هزار سال، عمر نکرد، اما قرآنی را آورد که تا ابد چراغ هدایت انسان باشد.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه ما باید اخلاق، مشورت با مردم، تواضع، رحمت، عفو و گذشت را از پیامبر اسلام(ص)، بیاموزیم، گفت: پیامبر(ص) پیروز و فاتحی بود که در مکه بدون خون‌ریزی وارد شهر شد و این اولین بار است که فاتح پرچم سفید بالا می‌آورد و به سرسخت‌ترین دشمنانش امن می‌دهد.

دکتر روحانی ادامه داد: این پیامبر رحمتی است که نه تنها مسلمانان، حتی کفار و دشمنانش به رحمت، عدالت و حکمت او ایمان داشتند و در روزهای سخت و ظلم، کفار هم از ظلم و بی‌عدالتی به او پناه می‌آوردند، چرا که او ملجأ همه بود و راه علم و دانش را به همه آموخت.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) به ما آموخت نه تنها به پیران و موسپیدان باید احترام گذاشت، بلکه با کودکان نیز باید با احترام برخورد کرد و کمتر کسی می‌توانست در سلام دادن بر او سبقت جوید.

دکتر روحانی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) پیروان همه ادیان را به همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت می‌کرد، گفت: این همان چیزی است که می‌تواند هدف مشترک برای ادیان الهی باشد.

رییس جمهور گفت: همه می‌دانستند پیامبر(ص) اگر پیمانی ببندد، هرگز آن را نقض نمی‌کند، اما اگر دیگران آن پیمان را نقض کنند، با قدرت در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد.

دکتر روحانی افزود: پیامبر(ص) ایستادگی، مقاومت و دفاع را به همه یاد داد و در سایه قدرتی که به مردم داد، امنیت و ثبات را در بلاد اسلامی آن زمان ایجاد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه پیامبر(ص) گر چه به سران جهان پیام داد، اما هرگز به دنبال کشورگشایی نبود و به هیچ کجا لشکرکشی نکرد، اظهار داشت: آنچه برای پیامبر(ص) اهمیت داشت این بود که راه و پیامش باقی بماند و پیروان او به این راه و سیره عامل باشند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به سیره پیامبر اسلام(ص) نیازمند هستیم، گفت: یا رسول‌الله(ص)؛ امروز دست بیعت مجدد ما را بپذیر و با دست کریمانه و نگاه مهربانانه‌ات، به سرزمین این منطقه، مسلمانان و مشکلاتی که جهان اسلام را فرا گرفته، نگاهی کن که این مشکلات چیزی جز فاصله گرفتن از راه قرآن، پیام و وحی تو نیست.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز پس از موفقیت‌های ملت‌های منطقه در مبارزه با تروریست‌ها و به جان هم انداختن آنها و مأیوس کردن گام به گام دشمنان این مرز و بوم، دشمنان به فکر توطئه‌افکنی جدید هستند و ما باید همچنان هوشیاری خود را در برابر دشمنان منطقه، صهیونیسم استکبار جهانی و آمریکا و اذناب آنها در منطقه حفظ کنیم.

دکتر روحانی افزود: آنها اکنون که می‌بینند تروریسم در منطقه راه به جایی نبرده، توطئه جدیدی را به راه انداختند و منطقه را تبدیل به انبار سلاح و باروت کرده و با بیت‌المال مسلمانان انواع سلاح‌ها را وارد منطقه کردند و هر روز مداخلات‌شان را در امور کشورهای منطقه بیشتر می‌کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: آن روز که سوریه در گرماگرم مبارزه و جنگ با تروریست‌ها در کشور خود بود آمریکایی‌ها به بهانه‌های گوناگون پایگاه‌های هوایی را در این کشور بمباران می‌کردند و هرگاه پیروزی نصیب ملت سوریه می‌شد، رژیم صهیونیستی به بهانه‌های گوناگون این کشور را مورد حمله و بمباران قرار می‌داد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان توطئه جدیدی را در برابر مسلمانان به راه انداختند و هدف بزرگ آزادی قدس شریف را نشانه گیری کرده اند.

رییس جمهور تأکید کرد: قدس شریف متعلق به مسلمانان و فلسطین است و جایی نیست که کسی بخواهد در آن، در برابر افکار و احساسات مردم ایستادگی کند و این ماجراجویی جدید استکبار جهانی در منطقه است.

دکتر روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر چه به حمایت از ملت‌ها بپا خواسته و خواهان حل مشکلات از طریق مذاکره است و هرگز با جابجایی مرزها در منطقه موافق نبوده، اما در برابر تجاوز استکبار نسبت به مقدسات اسلامی تحمل نخواهد داشت.

رییس جمهور ادامه داد: مسلمانان باید در برابر این توطئه بزرگ یکصدا ایستاده و مردم فلسطین، شجاع‌تر از گذشته در صحنه باشند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه کشورها و سازمان کنفرانس اسلامی امروز مسئولیت سنگینی در قبال مسأله قدس برعهده دارند، خطاب به مسلمانان جهان و ملت‌های منطقه، گفت: راه نجات ما بیعت با پیامبر اسلام(ص) و اجرای سیره و احکام پیامبر(ص) و اسلام در زندگی است.





  تعداد بازديدها: 1576


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
رشیدی کوچی نماینده مجلس :
پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
کمی با سازوکار حیرت‌انگیز و معجزه‌وار بینایی و چشمان خود آشنا شوید
افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر ضدایرانی بیشتری را تصویب کرد
زیباترین مسجد جهان
وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
پناهیان: مساله حجاب با ساخت ۲ تا سریال قابل حل است/ باید نیروهایمان را برای پولدار شدن تربیت کنیم/ حق نداریم از نظر اقتصادی گدا باشیم
انتقاد روزنامه اطلاعات از کتمان تخلف چای دبش، حضور صدیقی درنمازجمعه، راه اندازی دوباره گشت ارشاد و.../عشق یکطرفه نمی‌شود؛ مسئولین هم مردم را دوست
معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:
به محضِ اینکه صهیونیست‌‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد
بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
جایزه خوش خدمتی پادشاه اردن
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی
۹ مبنای فقهی برای اثبات اول ماه قمری
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!
یادداشتی از: حجت الاسلام حسن پويا
عید وصال
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری
عید آمد " قصیده ای بمناسبت حلول ماه شوّال سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر) "
روحانی: در انتخابات خبرگان حساب‌شده من را رد کردند
به بهانه ی عروج ملکوتی جانباز سرافراز (قطع پا) شهید حاج ولی پوراحمدی
سیر و سلوک "غزلی از علی اکبر پورسلطان (مهاجر)"
اختصاصی:
دو پوستر ماندگار با موضوع "وعده صادق" از خانم شیرین نوشیروان


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 3022
تعداد بازدید دیروز: 37350
بازدید کل: 66567992
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.