مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ********** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 **********امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12 ********** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است********** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم************ امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ********** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781» ************امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ********** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ************ اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ************* آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***********همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ************ نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ************ پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ************ امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ************ راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 21 فروردين 1396 ساعت 23:33:39
امام خمینی (س): على بن ابی طالب فقط بنده خدا بود، و این بزرگترین شاخصه اوست / لکن اصل مسئله ‏اى که حکومت باید یک حکومت عادل باشد و بین مردم هیچ ظلم نکند / کلیات صفاتى که در حکومت معتبر است، ما باید از کیفیت حکومت حضرت امیر سلام اللَّه علیه- اقتباس بکنیم و یاد بگیریم

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: مولای متقیان حضرت امیر سلام الله علیه الگوی تمام نما و کامل سیره رفتاری حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم است که در همه وجوه بعد از آن حضرت نمونه و مثالی در عالم هستی برایشان زاده نشده است بنابراین وصف ایشان تنها از زبان معصوم علیه السلام بر می آید و بس و بزرگان دین نیز هر یک به میزان فهم و درک خود جرعه ای از بحر وجود آن حضرت نوشیده اند و وصفی کرده اند. امام خمینی (س) نیز که خود شاگرد مکتب آن بزرگوار است در دیدارها و سخنرانی های مختلف و به مناسبت های متفاوت سخنانی درباره حضرت داشته اند. در بیان اینکه فهم بشر به پای شناخت آن حضرت نمی رسد در  پیامی خطاب به کنگره نهج البلاغه می آورد: «درباره شخصیت على بن ابی طالب، از حقیقت ناشناخته او صحبت کنیم، یا با شناخت محجوب و مهجور خود؟ اصلًا على- علیه السلام- یک بشر ملکى و دنیایى است که ملکیان از او سخن گویند یا یک موجود ملکوتى است که ملکوتیان او را اندازه‏ گیرى کنند؟ اهل عرفان درباره او جز با سطح عرفانى خود و فلاسفه و الهیون جز با علوم محدوده خود با چه ابزارى مى ‏خواهند به معرفى او بنشینند؟ تا چه حد او را شناخته ‏اند تا ما مهجوران را آگاه کنند؟ دانشمندان و اهل فضیلت و عارفان و اهل فلسفه با همه فضایل و با همه دانش ارجمندشان آنچه از آن جلوه تام حق دریافت کرده‏ اند، در حجاب وجود خود و در آینه محدود نفسانیت خویش است و مولا غیر از آن است. پس اولى‏ آن است که از این وادى بگذریم و بگوییم على بن ابی طالب فقط بنده خدا بود، و این بزرگترین شاخصه اوست که مى ‏توان از آن یاد کرد، و پرورش یافته و تربیت‏ شده پیامبر عظیم الشأن است، و این از بزرگترین افتخارات اوست، کدام شخصیت مى‏ تواند ادعا کند که عبد اللَّه‏ است و از همه عبودیتها بریده است‏.» (صحیفه امام، ج‏14، ص347- 348)

حضرت امیر (س) نمونه کامل ساده زیستی بودند و پیوسته در تلاش و کوشش بودند اما حاصل اینهمه زحمات را وقف نیازمندان می کردند. امام در دیدار با ایرانیان مقیم خارج از کشور به این موضوع اشاره کرده و می گوید: «وقتى مى ‏آییم سراغ حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- که وصى بحق اوست، آن وقتى که حضرت امیر سلطنت (حالا من جسارت مى ‏کنم بگویم سلطنت) امامِ یک ممالک بزرگ بوده است؛ تمام حجاز، تمام عراق، تمام سوریه و لبنان و مصر و ایران و همه اینها تحت لواى او و تحت حکومت او بوده است، خودش زندگى‏ اش چه جور بوده است؟ باز مثل امیر الامرا بوده است؟ یک پوستى داشتند، پوست گوسفندى داشتند که شبها- آن طور که‏ نقل مى ‏کنند و تاریخ دارد- شبها مى ‏انداختند و خودشان و همسرشان روى آنجا مى ‏خوابیدند. روزها همین پوست گوسفند را علف مى‏ ریختند رویش براى آن شترشان که علف بخورد؛ این حکومت اسلام. حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- با دست خودشان، کلنگ خودشان، قنات درست مى‏ کردند. در تاریخ هست همان روزى که بیعت کردند با حضرت امیر به خلافت، آن هم خلافتى که دامنه ‏اش این قدر زیاد بود، همان روز بعد از اینکه بیعت تمام شد، ایشان بیل و کلنگش را برداشت رفت سراغ آن کارى که مى ‏کرد؛ کار مى ‏کرد. آن وقت کار که مى ‏کرد، نه اینکه کار مى‏ کرد، براى استفاده خودش که حالا درآوَرَد یک قنات داشته باشد، وقتى که آب زد بیرون، مثل چیز [خون‏] شتر زد بیرون، آن وقت قلم و کاغذ را گرفت وقفش کرد براى فقرا» (صحیفه امام، ج‏4، ص 178- 179)

اینکه حضرت علی علیه السلام در جهان اسوه عدالت معرفی می شود همه از رفتار عادلانه اش نشأت می گیرد و همه آن از بینش وسیعی بود که آن حضرت از ضرورت اجرای عدالت داشت و آن را در همه جنبه ها به ویژه در ایام زمامداری اش رعایت می کرد و شاید اگر ایشان این جایگاه اجتماعی را که هم زمامدار و هم پیشوای مردم بودند نداشتند آنقدر سفارششان به عدالت بر مردمان تاثیر نداشت و عدلشان در نظرها جلوه نمی کرد. امام خمینی (س) در دیدار با جمع دیگری از ایرانیان مقیم خارج از کشور به این جنبه از شخصیت آن بزرگوار اشاره می کند و می گوید: « قاضى ‏اى که خود حضرت امیر نصبش کرده بود به قضاوت؛ قاضى دادگسترى‏ اش بود، یک شخصى رفت، یک شخص یهودى، رفت ادعا کرد به حضرت امیر سرِ یک زرهى؛ و قاضى طلب کرد حضرت امیر را. حضرت امیر رفتند با یهودى، نشستند دوتایى آنجا. حتى [درباره‏] آدابش هم حضرت به او هى گفت که تو به من زیاد احترام نکن، فرق نداریم ما با هم. نشستند با هم، محاکمه کردند؛ قاضى حضرت امیر را محکوم کرد که باید بدهى این را؛ شما در تمام حکومتهاى دنیا (حضرتْ امام بوده آن وقت، آن وقت خلیفه بود، سلطان بود، قاضى ‏اى که خودش نصب کرده بود، خواست او را که بیا به محکمه قضا؛ رفتند. یهودى بود آن شخصِ طرفش؛ با هم نشستند در محضر قاضى. قاضى بر خلاف حضرت امیر رأى داد؛ محکوم کرد حضرت امیر را) شما در تمام این حکومتهاى دیپلماسى، حکومتهاىِ عرض مى ‏کنم دموکراسى، پیدا بکنید یک حکومت این طورى.» (صحیفه امام؛ ج 4، ص 197-198)‏

دشمنان حضرت امیر سلام الله علیه که به خوبی از شیوه و منش او آگاه بودند نه تنها ایشان را 25 سال خانه نشین کردند و حق حکومتش را غصب که حتی نتوانستند چند سالی را که آن حضرت حکومت تشکیل داده بود، تاب بیاورند و هر روز جنگی به راه انداختند و دسیسه ای کردند. اما در همان مدت کوتاه، مردم نمونه بارز یک حکومت سیاسی تمام عیار که تاریخ به خود ندیده است را به اجرا گذاشتند. امام خمینی حکومت علی علیه السلام را الگوی حکومتها می داند و می گوید: «آن صفاتى که در کلیات حکومت، کلیات صفاتى که در حکومت معتبر است، ما باید از کیفیت حکومت حضرت امیر سلام اللَّه علیه- اقتباس بکنیم و یاد بگیریم؛ منتها ما نمى ‏توانیم تمام آن جهات را [فراهم کنیم‏]، کسى نمى‏ تواند تمام آن جهات را مراعات بکند؛ یعنى یک مقدار زیادش زاید بر اصل قضیه حکومت بوده است، یک کارهاى نمونه ‏اىِ مخصوص به خودِ آن بزرگوار بوده است؛ لکن اصل مسئله ‏اى که حکومت باید یک حکومت عادل باشد و بین مردم هیچ ظلم نکند ... در حکومت اسلامى اگر یک نفر- مثلًا- یک شخصى را کشت، این را مى ‏گیرند و قصاص مى ‏کنند لکن یک سیلى اگر کسى به او بزند، آن یک سیلى باید انتقام کشیده [شود] براى اینکه این زاید بر آن مقدار است. یک روز حبس اگر کسى را حبس بکنند، بر خلاف نظام اسلام است. موارد خاصى دارد. گاهى حبس مى‏ شود. این طور نیست که هر کس را بردند از اول، مثل این حکومتهایى که الآن روى کار هستند، هر کس را که گرفتند، اول یک مدتى کتکش بزنند و مدتهایى کتک بزنند و حبس بکنند و زجر بکنند، و اینها بعدها هم که تفتیش کردند فهمیدند که اشتباه کردند، آن وقت بگویند ما «اشتباه» کردیم!» (صحیفه امام؛ ج 5، ص 30)

امام در جای دیگری از سخنان خود به ویژگی دیگری از جلوه حکومت آن حضرت اشاره کرده و می گوید: «حضرت امیر، که رئیس یک مملکت پهناور بود، از حجاز تا مصر، تا ایران، تا یک مقدارى از اروپا، مردم از او نمى‏ ترسیدند، ترس توى کار نبود؛ با هم نشسته بودند، با هم ناهار مى ‏خوردند، با هم کار مى ‏کردند. خودش هم یک کارگرى بود مثل سایر کارگرها. خودش- همان وقتى که با او بیعت کردند- کلنگش را برداشت رفت سراغ آن قناتى که خودش با دست مبارکش آن قنات را درست کرد؛ و بعد هم وقفش کرد. دیگر ترسى توى کار نیست.» (صحیفه امام؛ ج 7، ص 218)

کوتاه سخن آنکه، جز با علی نمی گذرد روزگار ما.





  تعداد بازديدها: 868


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:
تصوير امنيتي:


 
آخرين اخبار و مطالب 
الله / عکس
اختصاصی:
بسم الله الرحمن الرحیم " جدیدترین اثر گرافیکی خانم شیرین نوشیروان"
روزه داران به توصیه های غذایی از افطار تا سحر توجه کنند
برنامه ریزی برجامی اروپا؛ احتمال پرداخت پول نفت ایران به یورو
سفره های افطاری در دربار ناصرالدین شاه +عکس
بیانیه موگرینی: اتحادیه اروپا به طور متحد برای حفظ برجام تلاش می‌کند / می‌خواهیم روابط اقتصادی خود با ایران را گسترش دهیم
حجاریان: روحانی کنار برود، دولت «نظامی» یا «روحانی-نظامی» می‌آید / تحریم‌های بعدی به دست «بابک» هم بازنمی‌شود
روحانی : هنوز عده ای ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را باور نکرده اند
پیام نشست برجامی رهبران ۲۸ کشور اروپایی
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی:
آن سید بزرگوار در دهها سال از زندگی خویش تلاش دینی مغتنمی در ارشاد معنوی و اخلاقی مؤمنین با بهره‌گیری از جایگاه منبر و محراب برعهده گرفته بودند
وب سایت دولت فرانسه گزارش داد:
نشست دولت فرانسه با 60 شرکت فعال در ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه تهران

دو پیام تسلیت وزیر اطلاعات در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مهدی طبا طبایی و حاج محمدرضا علیزاده
لهَمَّتْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ أَنْ يُضِلُّوكَ وَمَا يُضِلُّونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ
نگاهی دیگر (قسمت دویست و نودو پنجم)
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین حاج لطف الله دژکام به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز
فیلترینگ جواب بدهد یا ندهد،
وزیر ارتباطات: در هر حال در نظر مردم، ما محکوم هستیم
سخنان مهم استاد ایرانی دانشگاه نابروک آلمان؛
تحلیل خواندنی پرفسور مسرت از بحران ها ی اقتصاد ایران و راه حل های آن
نهیب حاج ناطق برای بیداری غفلت زدگان و غرض ورزان
نگاهی دیگر (قسمت دویست و نودو چهارم)
پیشنهاد اروپا برای انتقال مستقیم پول نفت ایران به بانک مرکزی
«الدیار» تحلیل کرد؛
خروج ترامپ از برجام، رویای نیروگاه‌های هسته‌‏ای عربستان را بر باد داد؟
ناطق نوری: پذیرش برجام با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بود / پیش از برجام ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل قرار داشتیم؛ یعنی از نظر قوانین بین المللی، تحریم و حمله نظامی به ایران مجاز بود / خروج آمریکا از برجام هم نتوانست حق غنی سازی و آب سنگین را تضییع کند / برخی منتقدان داخلی مغرضانه، خروج آمریکا از برجام را بهانه تسویه حساب با دولت قرارداده اند؛ نمی‌دانم چرا به این واقعیات روشن توجه نمی‌کنند

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
بسم الله الرحمن الرحیم " جدیدترین اثر گرافیکی خانم شیرین نوشیروان"
عکس/ ما باز می گردیم
تناقضات
نگاهی دیگر (قسمت دویست و هشتادونهم)
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
از رمضان ؛ اقبال ، و از ما؛ استقبال
حدیثی گهر بار از نبی مکرم اسلام (ص)
رزق رمضان" غزلی از علی اکبر پورسلطان (مهاجر "
بیانیه ضد رئیس جمهور!
نگاهی دیگر (قسمت دویست و هشتادوهشتم)
امام جمعه بجنورد: وضعیت حجاب و آرایش دختران در مدارس نامناسب شده است/حق‌القدم روحانیون در مدارس بسیار ناچیز است
مجید انصاری:
فاصله بین دفتر آقای جنتی با دفتر آقای رئیس جمهور کمتر از صد متر یا دویست متر است/ صدور بیانیه نشان دهنده مقابله است/ تضعیف شخص آقای رئیس جمهور شرط عقل و انصاف نیست
برگزاری شب شعر و موسیقی در لانه جاسوسی امریکا
نصرالله: اگر تجاوز اسرائیل به سوریه ادامه یابد، پاسخ این بار در قلب فلسطین اشغالی خواهد بود نه در جولان/نابودی پايگاههای ايران در سوريه دروغ است / ۵۵ موشک به پایگاه‌های صهیونیست‌ها در جولان شلیک شد/ اسرائیل جرأت پاسخ را نداشت
خدا / عکس
آیت الله غروی:
باید قدردان ظریف و تیم مذاکره کننده کشورمان باشیم
توضیحات جهرمی در مورد اظهارات خود درباره فیلترشکن ها:
اختلاف نظر در مسئولین و نارضایتی جمعی از مردم اکنون تهدید بزرگتری را برای امنیت فضای مجازی فراهم کرده است
اتاق جنگ
نگاهی دیگر (قسمت دویست و نودو یکم)
تبریک سید حسن خمینی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان
جزئیات مراسم تشییع پیکر قاسم افشار گوینده با سابقه خبر
وزیر ارتباطات:
اقدام جدیدی در مقابله با فیلترشکن‌ها آغاز نشده / کاربران در مقابل تصمیم قضایی مقاوت نشان داده‌اند / فیلترشکن‌ها در حال ترویج هستند / آمادگی داریم مستندات امکانات واگذار شده به سروش را منتشر کنیم
برگرفته از کتاب سوی سحر:
مثنوی "مهمان نظر کرده" سروده ی علی اکبر پورسلطان در استقبال از ماه مبارک رمضان
هاشم زاده هریسی:
تقاضای عذرخواهی کردن رئیس جمهور بابت برجام، نظر مجلس خبرگان نیست


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 16373
تعداد بازدید دیروز: 21182
بازدید کل: 21667447
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.